måndag 2 januari 2012

I Läjet

Idag sov jag lite längre och var på strålande humör nästan hela förmiddagen.
Efter middagen skulle jag sova igen, men det hade jag ingen alls lust med. Efter en stund var mamma tvungen att titta in och se vad jag pysslade med och då stod jag upp i sängen och tjoade. Mamma förklarade att jag skulle lägga mig ner och vila, men så fort hon lagt mig ner så ställde jag mig upp igen och pekade på baken och sa "bai". Vilken duktig kille jag är som talade om att jag behövde ny blöja då mamma inte kände att det luktade.
Sedan kunde jag äntligen somna och när jag vaknade en stund senare så skulle vi åka iväg med bilen.
Det blev äntligen ett besök till pappas mormor och morfar. Farmor var också där.
Vi fick fika och jag satt i kökssoffan jämte mina syskon och uppförde mig så bra. Vi fick glass, kakor och saft.

Det fanns en rolig låda med leksaker som jag sedan fick titta i. Där fanns bilar, ett stort flygplan och massa annat skoj som jag fick leka med.
I finrummet stod en stor tomte och vaktade utgången. Det verkade som att jag gillade honom för jag pussade och kramade honom och så gav jag honom dricka.

1 kommentar:

  1. Fina syskon på i en soffa. Mysigt att få träffa pappas mormor och morfar och eran farmor. Det kanske blev ett kort på 4 generationer?

    SvaraRadera