söndag 1 januari 2012

Play-doo

Årets första dag är snart till ända. Det blev en ganska bra första dag med mycket mys här hemma.
Resterna sedan igår är snart slut så vi har ätit gott. Jag har fått titta på Totte, och då mår jag bra.
I eftermiddags lekte jag och mamma med Play-doo som jag fick i julklapp och det var lika roligt som att baka pepparkakor. Jag kavlade, tryckte, undersökte och stoppade ner i burkar. Det hade jag kunnat leka med hur länge som helst, men efter någon timme tyckte mamma att det fick räcka. Då blev jag inte alls glad.

Efter kvällsmat så ville jag bada, och det fick jag. Pappa gjorde mig sällskap i plurret och det tyckte jag var skoj. Sedan fick jag titta på Totte igen. Jag har nämligen väldigt bråttom upp i mammas säng efter det att pyjamasen kommit på kroppen... "Tatti, Tatti" säger jag samtidigt som jag kravlar mig upp och lägger mig tillrätta bland kuddarna.
Nu när det är semester så får man lov att lyxa lite. Det gäller att passa på när man kan och får.

1 kommentar:

  1. Pyssel och knåp. Klara fina färger på leran. Föremålen behöver inte målas efteråt.
    Fortsätt vara kreaktiv.

    SvaraRadera