måndag 23 januari 2012

Simma själv


Igår var det babysim och sedan skulle mamma till jobbet. Det fanns inte så mycket tid eller ork till att skriva blogg.
Babysimmet gick jättebra och jag var tokglad hela tiden. Pappa satt och tittade på för han mådde inte bra.

Först så sjöng vi och sedan fick vi åka rutschkana. Det är lite svårt att veta hur man ska göra för är vi ute på någon lekplats måste jag åka på baken ner, är vi i simhallen får jag inte åka på baken utan måste åka på mage med huvudet före.

Jag fick åka tre gånger och de sista två gångerna hade jag fått kläm på det. Jag landade med ett plask och hela jag hamnade under vatten. TJOHOO så roligt det var för jag dök upp med ett leende.
Sedan fick vi testa att ha simfötter på oss. Jag såg nästan ut som Kalle Anka med mina stora fötter.
Även armpuffarna åkte på och sedan fick jag simma runt själv. Det gick jättebra och jag lyckades fånga några vattendjur på vägen.
Sedan sjöng vi sånger igen innan det var slut. Jag var trött efteråt och somnade gott efter maten.
Mamma hade jätteont i huvudet, men åkte och jobbade ändå.

Idag har jag varit på dagis, men mamma har varit hemma och varit sjuk. Fortfarande huvudvärk och illamående.
Hoppas hon blir bra snart så att vi kan gå ut och leka i snön.
Fast vi var ute på dagis idag. Vi gick till skogen och hade med oss bullar. Det var tydligen jobbigt att pulsa runt i snön för sedan somnade jag.
Emma hämtade mig från dagis idag. Det gick jättebra och jag var snäll och gjorde som hon sa.

Nu ska vi bara ta det lugnt, titta på Totte och leka med leksakerna.





1 kommentar:

  1. Vad modig du är. Åka med huvudet före. Bara du inte gör det på rutschkanor på land!

    SvaraRadera