lördag 21 januari 2012

Mjölk på marken?


Idag har vi hälsat på hos mormor och morfar. När vi svängde in på sista vägen var det alldeles vitt på marken. Jag tittade häpet ut genom fönstret, pekade och ropade "MJÖÖLK". Alla i bilen vek sig av skratt... det var inte mjölk utan snö.
Jag har bara varit i kontakt med snö en gång förr, och då var jag så liten och satt bara på en pulka.
Idag har jag verkligen fått busa runt och haft sååå roligt. Jag åkte pulka och sedan åkte jag och Alex snowracer... Emma drog oss och det gick undan. Vi gjorde en fin snögubbe som mormor tog på kläder för att den inte skulle frysa. Det var roligt att bara vara i snön och jag var inte så kall när vi kom in igen... bara väldigt trött!

Innan vi gick ut åt vi god middag, först kyckling och sedan chokladpuddig till dessert.
En underbar dag hos mormor och morfar.

KLICKA NEDAN FÖR MER BILDER

1 kommentar:

  1. Äntligen det vinter blev,
    du ut i snön nu klev.

    Vad roligt, en gubbe av snö!
    Nu får det inte bli tö!

    SvaraRadera