fredag 17 februari 2012

Byxorna på


Efter att ha varit på dagis 3 dagar på raken (nästan rekord) så var mamma ledig en dag. Vi gick promenad på förmiddagen och tittade på bilar, traktorer, grävmaskiner och en sopbil. Jag var extas och vinkade glatt mot chaufförerna som såg lite smått chockade ut.

Vi sov länge efter maten. Både jag och mamma var jättetrötta, men när vi vaknade så var vi pigga igen.
Jag upptäckte att jag kunde en ny sak... nämligen att ta på mig ett par byxor alldeles själv. Jag hittade mina pyjamasbyxor som hängde på sängen, satte mig tillrätta på golvet och stoppade i ena foten och sedan den andra. Efter en stunds kämpande var de nästan på, fast det blev inte riktigt bra eftersom jag redan hade ett par andra byxor på mig. Men, men... jag är i alla fall väldigt duktig!

1 kommentar:

  1. Visst är du duktig. Till sommaren då man inte behöver ha så mycket på kläder på sig, klarar du på klädningen själv.

    SvaraRadera