lördag 4 februari 2012

Första myset


Imorse var det kallt när vi vaknade... minus 18 grader utomhus och då blir det lätt kallt här inne också.
Efter blöjbyte så var det mysigt att få krypa ner i mammas säng en stund.

Mamma skulle egentligen ha jobbat idag, men eftersom man ska vara symtomfri i 24 timmar så gick inte det. Idag har i alla fall hon också mått ganska bra och passat på att hjälpa mina bröder att gå igenom kläder... det var kläder överallt i vardagsrummet!
Efter middagen så sov jag länge och sedan väntade en överraskning när jag vaknade. Emma hade en påse med lite leksaker som hon inte ville ha längre och där i fanns en kanin som jag fick. Den kan låta, gå och skutta och gissa hur stollig jag blev? Jag gosade med den, lekte och så matade jag den med morot.

Efter kvällsmaten så badade jag ihop med Alex igen. Sedan fick jag vara med på MYYS som familjen har ibland. Tänk, mitt allra första mys! Jag fick en egen liten skål med ostbågar och så fick jag lite glass. Jag delade med mig såklart, men Alex var inte så sugen.

Vi tittade på Melodifestivalen och så fort en låt spelades så var jag uppe och dansade framför TV:n. När låten var slut så satte jag mig i min stol och vilade, drack och åt... sedan var det full rulle igen. Så höll jag på tills klockan var 20:45 och föräldrarna tyckte att jag skulle sova. Jag somnade som en stock!


1 kommentar:

  1. Vem vet, du kanske står på en scen och dansar en gång i framtiden. Då är det bra att träna redan som liten.
    Djur i alla de slag verkar du tycka om. Det är mysigt med djur, även om de inte är riktiga.
    Jag vet att även gosedjur kan prata. Fråga mamma.
    Hennes Linus var duktig på det.

    SvaraRadera