onsdag 8 februari 2012

Hjälpreda

Inatt hade jag den stora äran att vakna 4.15. Jag sjöng och hade ingen alls lust att vara tyst. Efter en stund så fick jag välling och kunde somna om. Det gjorde även mamma och pappa... de somnade om med besked och vaknade inte av något larm. Huu så stressigt det blev för dem... jag märkte inte av det så mycket.
De kom iväg till sina jobb och jag kom iväg till mitt dagis.

Idag fyller morfar år. Jag ringde och sa "nanno gatti" till honom ikväll och han blev glad. På lördag ska vi gratta honom på riktigt är det tänkt.

Annars ikväll har jag hjälpt till här hemma. Jag älskar att hjälpa till... diska, dammsuga, duka, plocka in maten i kylen och tvätta osv. Tvätta är jätteskoj. Först hjälper jag till att stoppa in smutsiga kläder i maskinen och sedan hjälper jag till att hänga upp dem när de är rena. Jag hämtar och mamma (oftast) hänger upp.
Diska är också väldigt roligt, men det får jag inte göra så ofta eftersom vi har en maskin som har det jobbet vanligtvis.

1 kommentar:

  1. Det man lär som liten sitter som stor i ryggmärgen.

    SvaraRadera