fredag 10 februari 2012

Första målarboken


Inget bloggande igår då mamma befann sig på jobbet på eftermiddagen och kvällen. På förmiddagen lekte jag med mormor och mamma hittade oss båda krälande på vardagsrumsgolvet när hon kom hem från ridningen. Vi lekte med tågen och tågbanan.

Idag var mamma trött och tyckte att jag vaknade för tidigt. Men jag fick upp henne till sist. Jag ville dammsuga, men mamma förklarade att det var svårt att dammsuga när jag strödde ut mina leksaker på golvet. Då plockade jag i ordning... några leksaker hamnade i lådorna och några ställde jag upp i hyllan. Sedan åkte den älskade dammsugaren fram och lyckan var fullständig.

Jag fick min allra första målarbok idag. Den hette passande nog "första målarboken" och innehöll massa fina bilder som ska färgläggas... bilar, gubbar, djur mm. Jag tyckte att det var roligt och flaxade med båda armarna som jag brukar göra när något är skoj.

1 kommentar:

  1. Nu får du göra vilka färger du vill på figurerna. Måla gärna bil med röd färg, de är så fina.

    SvaraRadera