måndag 13 februari 2012

Mio servitör


Det har varit bättre med snorigheten idag, men för säkerhetsskull så har jag och mamma stannat inomhus. Mamma var ledig och hade en tanke på att gå till Öppna förskolan med mig, fast dumt att utsätta andra för onödiga baciller.
Ingen feber alltså och inte 36 torkningar under näsan utan kanske bara 5.

Ska man vara inomhus med mig en hel dag så gäller det att ha fantasi. Jag är duktig på att leka själv, men det verkar som att jag tycker bättre om att leka med någon annan. Variation är väl det bästa. Likadant med att sitta stilla... det är jag också bra på... om jag har fått röra på mig. Lite av allt, det är nog det bästa.

Ikväll hade jag kalas för nallarna. Två björnar och Tiger fick vara med. Jag dukade bordet och de fick varsin tallrik. Sedan serverade jag dem mat. De var ganska kräsna och ville inte alltid ha det som serverades. Men eftersom jag är en duktig servitör och kock så kunde jag i slutänden tillfredsställa deras behov.
Tillslut så satt även pappa, Emma och Alex med vid bordet och då fick jag det riktigt hett om öronen.

1 kommentar:

  1. så bra att du ger dina vänner lite mat. De har svårt att själv stoppa i sig något.
    Tror du att de växer när de äter prcis som du gör?

    SvaraRadera