tisdag 21 februari 2012

Vårtecken?


Det blev en mysig hemma-dag med mamma och syskonen igen. På förmiddagen lekte jag med både bröder och med syster, sedan vankades det middag.

Till fikat kom Eva och hälsade på. Vi åt tårta och glass och sedan skulle vi gå ut.
Idag följde Alex med på långpromenad men Eva avvek vid parkeringen utan att jag såg det. Efter en stund stannade jag dock, tittade mig frågande omkring och sa "EEEAA". Mamma förklarade att hon hade åkt hem till farfar. Jag funderade inte mer på detta för jag fick syn på en stor traktor som puttrade förbi i samma stund. Ut till gångbanan vid stora vägen och vinka glatt på förbipasserande fordon. Kom det en lastbil, buss eller traktor så vinkade jag lite extra. Några vinkade tillbaks.

Vi gick som sagt ganska långt men jag protesterade inte det minsta. Ibland sprang jag så att mamma hade svårt att hinna med. Det var lite halt och lurigt på sina ställen där det fortfarande fanns is på marken.
Men tänk... vi hittade vårtecken. Fåglarna kvittrade och så fanns det stora vattenpölar. Vilken tur att jag har så bra gummistövlar så att man undersöka dem lite extra!

Strax efter att vi kommit hem igen så kom mormor. Hon har gjort både mig och mamma en jättetjänst genom att både köra ner cykeln till en reparatör samt köra hem den igen. Den ena bromsen fungerade inte alls och den andra lite grann. Ringklockan var borta och min stol behövde bli fastskruvad lite bättre.
Så fort snön och isen har försvunnit så ska jag få åka med henne igen.

Jag är inne i en väldigt söt period nu. Om någon får en kram så ska de självklart få en puss också. Så när kramen är avslutad säger jag "Pöss" och ger vederbörande en härlig puss helst mitt på munnen. HÄRLIGT!

1 kommentar:

  1. Det syns att det börjar bli vår. Du har ingen halsduk och inga vantar.

    SvaraRadera