tisdag 20 mars 2012

Läskig maskin


Det har varit en ganska bra dag idag. Jag vaknade i och för sig tidigt som tusan och när kl var ca 10 var jag jättetrött. Mamma var inte heller särskilt pigg så en stund efter att jag somnat på hennes arm så somnade hon också och vi vaknade vid 11.30. Vi åt middag och sedan gick vi ut. Det blåste, men inte lika mycket som igår.
En konstig maskin brummade en bit bort... den såg inte så farlig ut när man tittade på den genom fönstret, men när vi skulle gå förbi blev jag rädd. Det såg ut som en dammsugare fast med motsatt effekt. Löv, sand, pinnar och annat yrde iväg i en väldig fart. Mamma fick lyfta upp mig och bära förbi mig. Sedan var jag glad igen. Farbrorn som körde maskinen förstod att jag tyckte att den var läskig och vinkade glatt till mig. Det vad samma man som körde traktor förra veckan och tutade på mig. Då var jag lite mer imponerad.

Vi var ute i nästan en timma och sedan gick vi in och åt glass. Jag fick alltså inte sova middag då jag/vi gjorde det på förmiddagen. Jag var ganska trött ikväll, men efter ett bad var jag pigg igen och höll mig vaken till 19.30.

1 kommentar:

  1. En glad kille ute i friska luften. Det är nyttigt.KRAM!

    SvaraRadera