måndag 19 mars 2012

PITTSJA

Idag var mamma ledig och hade hoppats på sovmorgon... men tji fick hon. Jag vaknade 5.45 och tyckte att det var dags att gå upp.
Solen sken ute och efter en stund fick jag med mamma ut på en liten promenix. Min röda bil fick också följa med. Men... det var inte lika skönt ute som det såg ut när man var inne och tittade ut. Det blåste något fruktansvärt. Det blåste så mycket att min bil körde iväg av sig själv. Vi gick bara runt huset och sedan gick vi in igen.

Ikväll fick jag bestämma vad vi skulle äta. Mamma frågade egentligen syskonen vad de var sugna på... jag som legat tyst i min säng en lång stund och inte velat gå upp utbrister med glädje i rösten..."PITTSJA". Antar att de andra tyckte att det lät OK för pizza blev det.

1 kommentar:

  1. Du har en bestämd och hög röst som kanske överröstade de andra? Hoppas det smakade gott!

    SvaraRadera