fredag 30 mars 2012

Ny stol

Idag åkte jag, mamma och pappa på utflykt till Halmstad. Jag somnade på vägen ner och sov en stund medan pappa uträttade ett ärende. Det tog lång tid och det blev en lång väntan i bilen för mig och mamma. Vilken tur att vi har en stor bil och att man kan göra så många grejer med mammas telefon.
Pappa kom tillbaks tillslut och då åkte vi till en stor affär. Det var leksaker och barngrejer överallt och det var stooort! Jag fick äntligen en ny stol, en Tripp Trapp, som jag kan klättra upp och ner på själv och som har en höjd som är anpassad för mig.

Vi stannade sedan på Laxbutiken och åt lunch. Jag fick pannkakor och glass, massa gott bröd och så fick jag smaka på mammas vaniljpannacotta. Sedan somnade jag i bilen igen och fortsatte att sova när vi kom hem.  Ikväll var vi och handlade... syskonen var på disco. Sedan gjorde mamma en god soppa, Gulaschsoppa. Till den hade vi gräddfil och ett gott bröd. Till dessert fick jag Piggelin.
Stolen blev alltså invigd idag och jag satt som en kung i den.

1 kommentar:

  1. Prins Mio satt som en kung på en tron. Så bra att du redan nu får träna på att sitta på hedersplatsen.

    SvaraRadera