torsdag 29 mars 2012

3-hjuling


Mamma har varit sjuk i några dagar, men idag mådde hon bättre. Så tidigt imorse kom mormor och passade mig en stund.
Vi busade så jag blev alldeles trött när mamma kom hem och somnade i mormors knä. När jag hade sovit i ca 1 timme frågade mormor och mamma om jag ville följa med till morfar... det ville jag.

Morfar blev glad när vi kom och det första jag ville göra var att kolla till traktorerna. Sedan var det pannkaka som mormor gjort.
Vi var ute hela eftermiddagen och mamma plockade fram sin gamla, rostiga 3-hjuling och en annan 3-hjuling som morfar fixat i ordning. Jag hade jätteroligt med båda cyklarna, fast benen var lite för korta så det gick inte riktigt att cykla. Men jag tog mig fram ändå.
Jag myste på gräsmattan, lekte i sandlådan med mormor, sparkade boll och så fikade vi ute i solen.
Vilken underbar dag!


1 kommentar:

  1. Du får fråga morfar om han vill snygga till den gamla trehjulingen. Dina ben kanske snart växer lite till. Då kan du cykla.

    SvaraRadera