söndag 25 mars 2012

Våffeldagen


Idag har vi firat våffeldagen på riktigt. Vi åkte ut till mormor och morfar. Solen sken och fåglarna kvittrade och som tur var så hann vi vara ute lite innan det var middag.
Jag ville inte sova sedan som jag brukar göra, men när mormor stoppade ner mig i kärran så tog det inte så lång stund innan jag slocknade. Fick sedan sova en stund utomhus innan det var dags att busa igen.
Jag har haft såå roligt och har varit på så bra humör. Tänk om våren har kommit för att stanna, då är jag nog en lycklig Mio. Fick dessutom säga hej till morfars traktorer som jag pratat om länge.

När det var fika så åkte våffeljärnet ut och det gräddades våfflor i trädgården. En fantastisk avslutning på en underbar dag.

1 kommentar:

  1. Våfflor 2 dagar i sträck, mumsigt. Så fick du skogsluft också. Hoppas du sov skönt i natt!

    SvaraRadera