lördag 21 april 2012

Kalv på grönbete

Idag har vi haft en riktig mysdag. På förmiddagen busade jag runt här inne och plötsligt var det dags för middag. Det blev ostschnitzel och pommes frittes (fitts som jag säger) och jag åt en hel schnitzel själv + massa pommes. Sedan gick jag självmant och lade mig i sängen... trött och mätt!

När jag vaknade så var farbror Krille, Ramona, Vincent och Hailey här. De lekte med mina grejer och det tyckte jag var roligt för det tog inte lång tid innan jag var med. Vi lagade mat och lekte med bilar mm.
Sedan åkte vi allihopa ut till Getterön. Jag var som en kalv på grönbete... inte så konstigt kanske eftersom jag inte har varit utomhus sedan i söndags.
Vi fick springa runt och busa, gunga, åka rutschkana och bara vara. Det bästa av allt var nog att solen kom fram och det blev riktigt varmt och skönt.

Sedan åkte vi och handlade. Jag var så törstig och mamma hade inte med sig någon dricka. Men inne i affären fanns det goda saker. Jag ville ha "mummis" och det fick jag. "Mummis" är ordet för festis.
En annan söt sak jag säger nu är "acki mocki" och det betyder "tack för maten".

Vi handlade tacogrejer och sedan åkte vi hem till oss där vi åt och tillbringade kvällen.
Jag fick vara uppe till 20.40, sedan tyckte mamma att det fick räcka. Oj så trött jag var och jag somnade med en gång!

1 kommentar:

  1. Om en månad kan du springa i vattnet vid strandkanten utan att frysa.

    SvaraRadera