onsdag 23 maj 2012

Kissat på pottan


Idag fick jag ett fint klistermärke i mitt album. En milstolpe, en liten skvätt och en stor kille. Jag har nämligen kissat på pottan!
Det har varit mycket träning men inga resultat sista tiden. Jag har liksom inte ro att sitta ner och vänta på att något ska hända. Men idag... mamma tog av mig blöjan och tog fram pottan. Jag ställde mig bakom, böjde på mina knän och plötsligt så kom det. Pottan spelade en glad truddelutt och mamma ljublade och sa att jag var duktig. Att sitta ner verkar inte vara så intressant... jag har ju sett hur pappa gör och jag såg tydligen ut som en mini-Tobbe där jag stod.

Innan detta hade jag en lång dag på dagis. Jag vaknade med ett toppenhumör och skuttade in på dagis utan napp. Hela vägen dit så pratade jag om vad jag såg på vägen och berättade saker för mamma.
Det var riktigt varmt idag... närmare 32 grader. Det var skönt att mamma kom lite tidigare och hämtade mig.
När vi kom hem gick vi in och lade av oss cykelhjämlar och grejer, fyllde på vattenmuggarna, tog några leksaker och sedan filten innan vi gick ut.
Jag fick rita på marken med kritorna som jag fick när jag fyllde år och sedan åt vi glass.
Grannens hund kom och hälsade också... visst är den söt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar