torsdag 17 maj 2012

Regn och blåst


Det har varit riktigt kallt idag. Så kallt så att mamma packade med vantar i väskan som skulle med ut till mormor... mössan ville jag ha på mig.
När vi kom så gick vi in med en gång för det regnade och blåste och inomhus stannade vi hela dagen. Huu... vilket väder!
Undertiden som jag vilade middag passade mamma på att hjälpa mormor med att röja i ett förrådsutrymme uppe på balkongen. Där hittade de massa skräp men även några grejer som jag kunde få överta. Koppar, fat, olika djur som man kan bygga ihop samt lite andra grejer.
De var ganska smutsiga så jag fick äran att diska dem. Jag hällde, diskade, plaskade och hade mig så det slutade med att det mesta var blött som var i närheten. Golv, stolen, mina kläder och hela diskbänken. Men det var roligare att bli blöt inomhus än att bli det utomhus.

1 kommentar:

  1. Leksaker nu för tiden är mest i plast och har vackra färger. Tycker du också det är roligt med färger?

    SvaraRadera