söndag 29 juli 2012

2 dagar hos mormor och morfar


Vi har varit hos mormor och morfar två dagar på raken. Igår var det soligt när vi åkte dit, men när vi väl kommit till skogen för att leta svamp hängde regnet i luften. Jag, pappa, morfar och Emma hann komma inomhus innan ovädret brakade loss. Mamma och Alex var fortfarande långt in i skogen så de var väldigt blöta när de kom tillbaks.

Idag har det varit uppehåll nästan hela dagen, men särskilt varmt har det inte varit.
Jag har cyklat (fast det var svårt att se då mössan skymde sikten), åkt skottkärra, krattat kvistar som mamma sågat ner och sprungit runt som en kalv på grönbete i stort sett hela dagen... först en stund innan maten och sedan från 14 när jag vaknade till 20:20 när vi åkte hem. Hur orkar jag??
Skottkärran är riktigt rolig och jag kan klättra upp i den alldeles själv... fast det gillar inte pappa. Han vände den om för att slippa obehagliga överraskningar och då kom jag på att man kunde sitta på den i alla fall. Det var skoj och jag låtsades att det var en traktor.

Sara, Peter, Hannes och Lina kom bort och grillade med oss. Det blev lite sent då grillen inte ville som vi ville, men när det var färdigt så var det värt väntan. Jag åt korv, pommes och lite annat.

1 kommentar:

  1. Du får fylla ut mössan med något så den inte åker ner så långt.

    SvaraRadera