torsdag 2 augusti 2012

Några dagar har gått


I måndags gjorde vi inte så mycket och i tisdags var vi i Åkulla. Mamma, mormor och Emma lärde sig lite om hur man sminkar sig, pappa hjälpte grannen och jag hjälpte morfar att elda och så plockade jag hallon.

I onsdags var vi hemma på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi och hälsade på hos Alvin och co. en snabbis innan vi handlade. De tyckte att jag hade blivit lång och vi tyckte att Alvin hade blivit lång... det var nog längesedan vi sågs.

Idag har jag mest suttit i bilen. Mamma och pappa har åkt runt som tokar för att få fixat några grejer inför USM i varpa som kör igång imorgon.
Det har varit ruggigt kvavt ute så jag hoppas att jag får en dusch innan det är dags att lägga sig. Jag fick i alla fall lite luft ikväll när Emma tog med mig ut i en kvart och sparkade lite boll.

OS är ju i full gång. Simningen tycker jag är rolig att titta på. Även beachvolleyboll... jag tittade lite på när tjejerna spelade och tog mig på ena skinkan samtidigt som jag sa "Mio också umpa".
Idag var det gymnastik och jag gjorde en massa schyssta rörelser på vardagsrumsgolvet... vinkade, sparkade med ett ben och så ställde jag mig på två armar och ett ben. Mamma lyfte upp mitt andra ben och jag stod nästan på händer. Jisses så stark jag är! Dessvärre är jag för lång för att bli elit-gymnast, men någon annan sport skulle nog inte vara dumt. Någon sport där jag kan använda mig av min spänst och styrka samtidigt som jag får göra mig av med MASSOR av energi.


1 kommentar:

  1. Klart att du ska syssla med någon idrott. Springa kan du, hoppa håller du att träna på, lyfta dig själv i armarna är inga bekymmer.
    Du har många grenar att välja mellan.

    SvaraRadera