torsdag 26 juli 2012

Gillar "ströget"


Ikväll var det dags för "ströget" igen. Jag börjar kunna det här nu... rida häst och åka tåg, det har jag pratat om hela eftermiddagen. Det räcker att föräldrarna säger "åka ner till stan".
Lotta var där ikväll till vår stora glädje och hon fick förtroendet att gå bredvid... jag tittade inte ens efter mamma när vi gick iväg. Själv satt jag på... stolt som en tupp och hade hur kul som helst.
Sedan gick vi och tittade på en stor brandbil. Massa slangar och grejer och så fanns det en hjälm som man fick prova... men den ville jag inte ha på huvudet... det ska tydligen vara ridhjälm för hela slanten!
Innan vi åkte hem fick jag åka tåget också. Idag var jag lokförare och styrde hela tåget.

Ikväll var det svårt att somna... massa glada barn utanför som tjoade och stimmade... sedan var det fruktansvärt varmt i sovrummet också så fönsterna var öppna för att vi inte skulle bli kokta.

1 kommentar:

  1. Morfar och du har samma intresse när det gäller lok. Få sitta i det och köra.
    Hästar däremot, har du ihop med din mamma.

    SvaraRadera