torsdag 19 juli 2012

Mammas pöjk


Igår var vi hemma och tog det lugnt... alla var trötta efter en dag på Liseberg... ja, alla utom jag. Jag höll som vanligt igång som en duracellkanin.
På eftermiddagen kom farbror och Ramona hit en stund. På kvällen gick vi och tittade när syskonen tränade varpa. Mormor var också där och vi sparkade boll en liten stund. Mormor sköt iväg ett kanonskott och jag hamnade mitt i skottlinjen. Jag föll som en fura, men det gick bra och det såg väldigt kul ut.

Idag regnade det hela förmiddagen, men ikväll blev det fint. Vi åkte ner till stan på "Ströget" och  där fanns alla roliga karuseller och hästar kvar. När mamma frågade om jag ville rida så studsade jag och ropade JIPPII. På med hjälmen och upp på hästen. Idag var jag inte rädd det minsta utan gungade glatt med i skritten. Mamma var superstolt såklart... "det är min pöjk det" sa hon.

Jag åkte även tåg (alldeles själv) och karusell med Eva. Det var skoj!
Sedan gick vi hem till farfar och Eva och gjorde hamburgare med pommes. En härlig dag!


1 kommentar:

  1. Bara roliga saker som händer. Vad söta du och mamma är på bilden.Ska du också gå på ridskola när du blir lite större. Ser ut som du tycker om att rida.

    SvaraRadera