söndag 19 augusti 2012

Mitt första rum


Tre dagar på raken har vi varit hos mormor och morfar. I fredags hjälpte vi till att plocka fram grejer och idag och igår har det varit marknad. Igår kom det inte så mycket folk, men idag var nog morfar nöjd.

Ikväll var det dags för överraskning. Eftersom vi snart blir en till i familjen blir det ännu mer ont om plats. Föräldrarna har länge grubblat på hur vi ska lösa detta och dividerat hit och dit. Det smidigaste sättet var att röja ur klädkammaren så att jag fick ett litet kryp-in där kom de fram till.
Det är inte mycket yta, men sängen fick plats och det blev faktiskt ganska mysigt. Jag var strålande glad och det första jag gjorde var att installera alla mina kompisar i sängen. Alla nallarna ville visst flytta med. Samtidigt som jag bar berättade jag för nallarna att de skulle få flytta in i "Mios rum".
Mamma fixade så att jag fick en tillfällig byrå. I översta lådan lade jag ner böcker, i andra lådan en telefon, tredje lådan är ännu tom och längst ner parkerade jag ett 20-tal småbilar.
Jag somnade gott och utan protest. Mitt första rum... inte så stort, inte så lyxigt... men det är mitt!

1 kommentar:

  1. Tänk vad roligt med ett eget krypin. Det blev riktigt bra.

    SvaraRadera