måndag 27 augusti 2012

Längesedan sist

Nu är det riktigt längesedan! Det har hänt massa saker, men mamma har inte orkat skriva... så här kommer nu äntligen lite uppdatering...

Idag började jag äntligen på dagis igen efter ett långt uppehåll. Det gick bra att lämna mig och jag hade haft hur skoj som helst. 2 portioner mat hade jag fått i mig, busat ute med gungor och annat, vilat och lekt med kompisarna. Det var ganska skönt att komma hem och jag var ovanligt lugn och tog det lugnt i nästan en timma i soffan framför Disney Junior.

Natten till igår var det ett ordentligt oväder. Det åskade något fruktansvärt och regnade så att det dånade. Jag vaknade varannan timme ungefär så det blev inte mycket sömn i stugan.
Vi stannade hemma och tog det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen kom solen och då åkte jag, mamma, pappa och Emma och tog varsin glass på 3-toppar... kanske årets sista.
På kvällen kom mormor och hälsade på en stund. Morfar var ute och dansade Shottis.

I lördags regnade det och var trist... på kvällen kom farfar och Eva och åt middag med oss. Det blev revben, sås och potatis samt ananas-paj till dessert.

Natten mellan torsdag och fredag sov jag över hos mormor och morfar. Det var bus-kul och jag var ute så mycket det bara gick. Alla kläder mamma hade skickat med hade blivit använda och smutsiga... då har man haft skoj! Det blev mycket bus i sandlådan, vi plockade äpplen i trädgården, var ute i skogen, duschade och åt mat.
Mamma och pappa kom och hämtade mig sent på fredagskvällen.

Resterande dagar har jag varit hemma med mamma... vi har varit ute på lekplatser när det har varit fint väder och pysslat inomhus när det har regnat. Leran åkte fram och den höll mig och mamma sysselsatt en lång stund!

En morgon gick jag upp och tänkte överraska mamma också. Hon vaknade av att hon hörde kaffekoppsskåpet öppna sig samt klirrandet av porslin. En mycket yrvaken och förvånad mamma fick se lilla mig, ståendes på en köksstol som jag dragit fram till diskbänken. Jag hade plockat ner 3 muggar och skulle servera kaffe... "Mio laga kaffe" sa jag med ett stoooort smile i hela ansiktet. Mamma kunde inte bli arg på mig för jag var så söt! Det låg kaffepulver ÖVERALLT... på golvet, på diskbänken, i muggar, skålar och annat. Även kaffebryggaren hade jag hällt i. Så mamma hade att göra en lång stund för att då den ren igen.

Ja, det var en liten summering av vad som hänt sista tiden. Hoppas nu att mamma kan bli lite bättre på att uppdatera så att det inte går så lång tid mellan gångerna. Man glömmer så fort och då kanske man missar något roligt som hänt.
Här kommer även några bilder...


1 kommentar:

  1. Det var roligt att få läsa lite igen och bilder säger mer än tusen ord.

    SvaraRadera