söndag 5 augusti 2012

Ungdoms-SM i varpa


Det har varit en lång och intensiv helg... men väldigt rolig. I fredags anlände kastare och ledare från olika delar av landet. I fredags var jag inte med, men både i lördags och idag har jag varit med större delen av tiden.
Igår hade vi riktigt roligt. Jag fick först vara med och titta på när det var tävling, men jag tröttnade efter ett tag. Då var mormors bil roligare att leka i. Det syntes att jag hade haft skoj för inuti var det fullt med gräs och annat. Det blir nog att mormor får dammsuga om hon inte vill ha ett hölass i bilen om ett tag.

Tävlingarna ägde rum i Åkulla så det var inte långt till en skön säng som bor hos mormor och morfar. Där fick jag vila middag båda dagarna.
Igår när jag hade vaknat åkte vi in till stan. Jag sa inte ett ljud på hela vägen in... anledningen var att det satt 3 st tonårstjejer från Stockholm i baksätet. Jag var plötsligt väldigt blyg.

När vi kom in till stan gjorde samtliga ett besök till fästningen. Vi fick en guidad tur ner i gångar och uppe på höga kullar. Jag var väldigt modig för jag besökte en fängelsehåla och plötsligt blev det jättemörkt.
Sedan åkte vi strandtåget och fick se ganska mycket av vår fina stad. När vi åter kommit till hamnen gick vi upp till Campino där samtliga fick mat.
Pappa körde sedan hem mig och mamma. Vi var trötta båda två och jag somnade gott efter en stunds snurrande i sängen.

Idag har jag varit med som maskot igen och sedan fick jag äta mat på Friluftsgården innan jag och pappa åkte till morfar och vilade lite middag.

En rolig helg som sagt... dessutom fick mina bröder medaljer som de kan vara stolta över. GRATTIS!!!


1 kommentar:

  1. Nu har det hänt igen!
    Du har fått vara med om många nya saker.
    Allt finns nedtecknad och fotat för framtiden, och det är bara för dig att bläddra tillbaka i dina bloggnoteringar för att minnas.
    Det är också skrivit som en spännande bok, man vill bara läsa mer och mer.

    SvaraRadera