fredag 28 september 2012

Äntligen helg

Nu är det fredag och en härlig helg väntar. Jag har varit på dagis idag och det gick ganska bra. Det är fortfarande jobbigt att bli lämnad på morgonen.

Mamma är väldigt trött nu förtiden. Idag när hon hämtade mig och vi hade promenerat nästan hela vägen hem upptäcker hon att hon har kvar de blå tossorna på fötterna. De man tar på sig utanpå skorna för att inte det ska bli söligt på golven inne på dagis. Mamma är tokig! Men hon gladde nog några av de vi mötte på vägen.

Mamma är inte bara trött... hon har även fått bakfnatt. Fast det är ganska bra. Ibland får jag hjälpa till vilket jag älskar och ibland får jag smaka på grejerna som hon blandat ihop. I eftermiddags gjorde hon rulltårta och hade vaniljkräm med krossade jordgubbar i. Den goda smeten fick jag och brorsan smaka på.
Hon har börjat skriva ner saker som hon tillagar. Det är bra... för är det något som vi syskon gillar så kanske det finns recept på det. Cattis krubb och tugg

Hon gjorde även ruccolasnurror som vi hade till fisksoppan. Efter maten fick alla som orkade en bit av den färdiga rulltårtan. Jag åt som en häst!

1 kommentar:

  1. Det med blå tossor passar ju i dassa dagar när det regnar sååå. Nu går det att åka båt lite överallt på gräsmattor och åkrar. Passar också bra att hitta på något inomhus och baka är roligt.

    SvaraRadera