onsdag 26 september 2012

Simmat i simhallen


Efter dagis hände något roligt. Mormor kom och hämtade mig och jag skuttade såklart av glädje.
När vi kom ut från dagis stod mamma och Sebastian där. Jag visste inte vart vi skulle gå, men jag gick glatt med. Efter en lång promenad var vi plötsligt framme vid simhallen.

I början var jag väldigt skeptisk till att bada. Det var så längesedan vi var på babysim så jag hade nog glömt av hur man skulle göra. Jag höll krampaktigt i mamma som fick lite ont i sin tjocka mage.
Vi badade lite i lilla bassängen en stund och jag skuttade och hade hur kul som helst. Efter ett tag gick vi åter i mellanbassängen och då lekte jag på en stor flytdyna och plötsligt så var det som att jag mindes från några babysimövningar. Jag kastade mig framåt och mamma tog emot mig. Efter ytterligare en stund kunde jag simma runt själv och var inte rädd längre.

När vi gick ut från simhallen så fick vi bada igen. Det ÖSREGNADE nämligen och inga regnkläder var med. Men vi torkade så småningom. Mormor stannade och ritade med mig en stund och så var vi en snabbis på disco också som Sebastian är med och anordnar. Det var roligt att dansa, men jag tappade byxorna hela tiden så det var lite jobbigt.

1 kommentar:

  1. Tappar man byxorna så betyder det att de är för stora. Det påminner om storebror som håller en hand i byxorna när han rör på sig, för att inte tappa dem, livremmen finns inte och då blir det så, även för små killar.

    SvaraRadera