söndag 9 september 2012

Bakat negerbollar


Idag skulle vi åkt till mormor och morfar. Enligt de där människorna som spår väder skulle det vara varmt och soligt... men... ute regnade det och var blåsigt istället.
Föräldrarna hade lite överläggning och kom fram till att vi skulle stanna hemma. Mamma fick lust att baka och det fick jag också. "Som Totte" upprepade jag ett flertal gånger.
Så vi åkte och handlade diverse ingredienser och sedan satte vi igång. Jag fick baka med Emma och vi gjorde negerbollar. Hon mätte upp och jag fick hälla i. Sedan när allt låg i bunken var det dags att blanda. Ner med händerna och gegga runt.
Jag blev väldigt "smutsig" och tycket det var lite obehagligt. Tur att jag är snabb så att jag kunde springa genom hela lägenheten och tvätta mig utan att någon hann ikapp. Det var chokladsmet överallt!
Det blev även kladdigt i köket... jag blir så där exalterad och viftar med händerna... inte bra när de är fulla med brun smet! Det var smet på golvet, bordet, ut i hallen, stolen, skåpsluckorna och t.o.m. på mammas ben.

Tillslut var vi färdiga och bullarna blev fina. Fast dessvärre så kan vi inte bjuda på dem på kalaset... ATCHOO och lite annat mysigt hamnade nog i bunken. Men jag fick baka och ha roligt i alla fall.... det är huvudsaken.


1 kommentar:

  1. Oj vad du kan. Bra färg att kladda med, den syns i alla fall.

    SvaraRadera