onsdag 12 september 2012

Grattis Alex


Idag fyller en utav världens bästa brorsor 11 år. Jag var först uppe i huset och såg till så att Alex skulle få frukost på sängen. Jag fick hjälpa honom med paketen också när han hade vaknat till liv.

Efter ett tag så skulle syskonen till skolan och sedan skulle även jag iväg till dagis där jag var tills Sebastian hämtade mig på eftermiddagen.
Jag hade minsann inte glömt att det skulle vara kalas och frågade om och om igen tills det knackade på dörren vid 15-tiden. Det var mormor som kom. Sedan kom farmor, gammelmormor, faster, Mi och Ian. Efter ytterligare en liten stund kom farbror, Ramona, morfar och Eva. Alex blev ordentligt uppvaktad!

Mamma gjorde tårtan och mormor lyckades lista ut vad den skulle föreställa... ett paket!
Jag sjöng med och "hurrade" och när Alex blåste ut ljusen klappade jag händerna. Sedan var jag snabb med att ge honom tårtspaden och sa "Alex dela tårtan"... jag var nog lite sugen.

Jag visade stolt upp mitt lilla rum för samtliga som kom. Morfar släpade jag in för honom skulle jag minsann läsa saga för. Morfar tyckte att det var jätteroligt! Jag fick även tillfälle att visa honom planschen med alla traktorerna.

Hoppas att Alex hade en riktigt bra födelsedag!






1 kommentar:

  1. Hej och hå, vad tiden går.
    Nu var det Alex tur att fylla år.
    Många kom och gick,
    en massa paket han fick.

    SvaraRadera