måndag 24 september 2012

En lugn helg har gått


I helgen har vi bara tagit det lugnt. Mamma har fått något bak- och lagamat-fnatt, så det gjorde inget att vädret var tråkigt tydligen.

Jag har fått många klistermärken då jag har varit duktig med potta, toalett och kalsonger.
I lördags var farfar och Eva här en stund och fikade. På söndagen kom farbror Krille på en kopp kaffe och lite senare hälsade mormor på som saknade oss så.

Idag har jag varit på dagis. Det gick bra att lämna mig för det vankades frukt när jag kom.
Ikväll har mamma bakat bröd och hon skulle mixa ihop någon fyllning. Jag var LIVRÄDD för stavmixern när den väsnades. Jag kurade ihop mig jämte pappa och Alex i soffan. Men mamma har en taktik... att om det går och inte är farligt ska man övervinna rädslan. Så jag blev utlockad i köket och när jag själv fick trycka på knappen blev jag och stavmixern kompisar. Självklart under noggrann uppsikt! Sedan gick jag kaxigt in till pappa och Alex och talade om att maskinen var snäll.

Det blev tomatsoppa till kvällsmat och det är en favorit. Det bästa är nog att man får lov att doppa brödet om man vill det.

1 kommentar: