fredag 21 september 2012

Mio stor kille

Hela veckan har jag varit duktig med potträningen. Varje kväll har jag haft kalsonger och de har fått vara torra för jag har minsann kissat på pottan. Det har jag även gjort på dagis, fast där jag jag haft blöja.
Eftersom jag verkar tycka att det är roligt att vara "stor kille", som jag säger, så ville mamma och pappa uppmuntra mig. Så med mormors hjälp låg ett paket i min säng när jag kom hem från dagis. Katten Maja och björnen Pontus vaktade det. I paketet låg en liten toasits som man lägger i stora toaletten. Det fungerade utmärkt att kissa så också. Det var dock lite trist att det inte spelade när jag var duktig. Men mamma sjöng istället så det fick väl duga.
Jag fick åter välja ett klistermärke och sätta in i min pärm. Så duktig jag är!
Ikväll hände dessvärre en liten olycka och sedan tog pappa på mig blöja. Man ska orka träna också och just nu mår mamma sådär... hon har ont både här och där och pappa har varit sjuk. Även jag är ganska trött då jag varit på dagis.

Ikväll blir det mys. Vi ska titta på TV och äta chips... kanske blir det något gott till kvällsmat också.

3 kommentarer:

  1. Är det bara du som får klistermärke?
    Är det bara du som är duktig?

    SvaraRadera
  2. Det är bara jag som får klistermärken... de andra kan redan kissa i toan (nästan i alla fall). Fast man kanske skulle dela ut klistermärken till alla som spolar efter sig och borstar sina tänder också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag. Efter varje vecka och toan är ren så blir det tre klistermärken!!

      Radera