söndag 2 september 2012

Skogen igen


Vi har varit hos mormor och morfar idag igen. Pappa behövde bli färdig med några grejer, så vi åkte trots att vädret inte var så lockande.
Det var i alla fall uppehåll en liten stund så jag, mamma, mormor och morfar tog bilen till en skog en bit ifrån. Jag tyckte skogen var mysig... den påminde lite om en sagoskog.
Det blev några kantareller idag också, fast letandet fick avbrytas då mamma plötsligt började dansa en vild dans bland alla löv och grenar. Hon hade fått getingstick på armen och eftersom vi var en bra vit hemifrån tyckte morfar att det var bäst att ta sig till bilen. Men det gick bra och nu är mammas arm inte så svullen längre... bara öm.

Ikväll duschade jag och jag är så duktig så det är inte klokt. Innan det så kissade jag på toaletten och så lade jag in mina smutsiga kläder i tvättmaskinen. Inte dåligt, eller hur!?


1 kommentar: