lördag 1 september 2012

En fin höstdag


Idag har vi varit hos mormor och morfar. Fast morfar var inte hemma. Han och pappa åkte på utflykt och tittade på massa motorer. Jag, Alex och mamma stannade hos mormor.
Vi gick en lång promenad i skogen och jag fick plocka svamp igen. Blev arg när mamma skulle ta med vagnen... "Mio gå själv"... och det gjorde jag. Jag studsade fram som en gasell över stockar och stenar med min lilla hink. "Roligt gå skogen" upprepade jag ett flertal gånger.

Vi åt plommon i trädgården, fast de hade skal som jag inte var så förtjust i. Då är äpplena bättre. De kan man även mata Saras hästar med som smaskade som tokar. Nu är jag och hästarna kompisar!

Passade även på att leka lite med morfars utställningsgrejer. Allt som kan snurra är en motor i min värld... hjul, skåpsknoppar, grytlock... ja allt.



1 kommentar:

  1. En fin berättelse igen om en liten kille som besöker skogen och naturen.

    SvaraRadera