måndag 19 november 2012

Sjuk men frisk igen?


Igår var vi hos mormor och morfar för att fira fars-dag. Det blev Pontus första utflykt och det gick bra.
Vi åt revbensspjäll och åt tårta, fast jag ville inte ha något fika. Jag vaknade tidigt efter middagsvilan och var helt förtvivlad. Mitt gråtande gick inte över och jag var mig inte lik. Det verkade som att jag hade ont.
Efter en stund åkte vi hem och när vi skulle gå från parkeringen tog jag snedsteg. Även inne i lägenheten tappade jag balansen och efter en stund så kunde jag inte ens stå rakt upp och ner.
Det blev ett snabbt besök till vårdcentralen där man konstaterade en kraftig öroninflammation. Jag fick med mig penicillin hem, men skulle bara ta det ifall det blev värre.

Jag somnade vid 18-tiden helt utmattad och jag fick i mig en flaska välling till föräldrarnas stora glädje.
Var uppe en gång inatt och då fick jag också välling... sedan sov jag till 8.
När jag vaknade så mådde jag hur bra som helst. Inte ont och hur glad och pigg som helst. Mycket skumt tyckte familjen!

Ikväll var vi och handlade på Hajen. Nu är det minsann trångt i kundvagnen när Pontus också ska få plats. Vi får i och för sig plats, men alla matvaror. Fast det kanske är bra... det blir billigare då.

Emma och jag åt risgrynsgröt till kvällsmat. Jag tyckte att hon minsann skulle ha haklapp för det skulle jag ha. Pappa var snabbt framme med kameran.

1 kommentar:

  1. Det är som trolleri. Hur sjuk som helst och sedan efter vila hur bra som helst. UNDERBART.

    Gröt är gott. Ska nog göra lite till mig i morgon.

    SvaraRadera