tisdag 20 november 2012

Pontus på BVC

Jag har stannat hemma idag också. Jag mår mycket, mycket bättre, men det skadar aldrig med lite extra vila.
Fast jag har nog gjort allt annat än vilat. Studsat runt som en galen tromb i lägenheten hela dagen förutom när jag sov middag.
När jag sov middag passade mormor mig, fast det hann jag aldrig märka för jag sov så gott.
Undertiden så var mamma, pappa och Pontus på BVC för första kontrollen.
Pontus mådde bra och får i sig tillräckligt med mat... ja, han äter ju nästan alltid, så konstigt vore väl annars.

När han kom till världen vägde han 3630 gram, efter 3 dagar hade han gått ner till 3500 gram (vilket är normalt) och nu vägde han 3780 gram. Med beröm godkänt alltså.

Lotta kom på besök på eftermiddagen. Hon hade med sig presenter igen... både till mig och till Pontus.
Vi fick varsin mysig nalle och Pontus fick fina kläder. Mamma ska försöka hinna med att ta kort på allt Pontus fått någon dag.
Det är en bra grej med att ha fått en lillebror... jag får också presenter ibland... bara för att jag är så duktig.
Tack Lotta för besöket och för fina grejer!

1 kommentar:

  1. Pontus blir finare och finare.
    Skönt att du kan vila en stund på dagen.

    SvaraRadera