måndag 31 december 2012

GOTT NYTT ÅR!

Det har varit en lång dag... närmare bestämt den längsta i hela mitt liv. Jag har varit vaken hela dagen förutom en stund då jag sov middag. Trots att ögonen gick i kors så var jag vaken ändå till 12-slaget!

En minnesvärd kväll blev det. Eva, Tiger, mormor, morfar, Carina, Sune och Kingen har varit med oss denna afton.
Vi har ätit god mat... snittar med massa gott på och hummersoppa. Sedan blev det gratäng, fläskfilé, oxfilé och massa goda såser. Sist blev det pannacotta.

Jag hade som vanligt massa myror i brallorna och dessutom var jag exalterad på det. OJ vad jag inte kunde sitta still.
Det hände en olycka när jag härjade som mest och jag lyckades välta Selmas katthus på båda mina fossingar. Det gjorde riktigt ont och jag var ledsen en låååång stund. Båda mina stortås var blå och jag visste inte riktigt vilken fot jag skulle halta på när jag äntligen kunde tänka mig att stå på golvet.
Men trots att jag hade ont skulle jag ut med de andra och skjuta raketer. Pappa började med att fyra av en riktig laddning... jag blev nog lite rädd, men sedan tyckte jag om det. Jag ville inte in trots att jag skakade av köld.

När det var dags att ropa "GOTT NYTT ÅR" var jag med och skålade. T.o.m. Pontus var med, fast han fick vänta på sin slurk en stund till.
Pontus var så snäll hela kvällen. Han var med när vi åt middag och sedan sov han en stund. Sedan var han med igen och tittade med sina stora ögon.

Hoppas att alla har haft en bra kväll och får en bra start på det nya året.
Klicka på bilden nedan för mer bilder.



1 kommentar:

  1. GOTT NYTT ÅR PÅ DIG OCH HELA DIN FAMILJ!

    Ytterligare fina bilder på familjen och maten.
    Ni är så fina allihopa.
    Hoppas din tå är bättre idag så du kan ut och springa lite. Ta med hela familjen ut, det är "vår" i luften.

    SvaraRadera