söndag 13 januari 2013

Pontus Willhelm Eugene


Idag har lillebror blivit döpt. Han fick 3 fina namn... Pontus som han heter, Willhelm (efter pappas gammelmorfar) och Eugene (efter mammas morfar).

Vi var i Varbergs kyrka och kl 13.00 ringde det i klockorna. Sedan var dopakten igång.
Morbror Christer blev Gudfar och bonusfarmor Eva blev Gudmor.

Mormor skulle passa mig, men jag har både en stark vilja och starka muskler. Därför fick jag härja runt lite som jag ville. Klart att jag ville vara med resten av familjen som stod där framme.
Efter en stund gick jag iväg och hämtade en psalmbok, gick tillbaks och satte jag mig vid altaret.

Sebastian, Emma och Alexander läste en fin dikt och sedan hällde vi alla upp vatten i dopfunten. Mormor hjälpte mig.
Pontus gnällde bara till lite när det var dags att få vatten på huvudet. Han sov nästan hela tiden och blev väckt då.
Det var ett fint dop och prästen Erland var helt underbar.

Sedan var det fest! Allihop gick till Prästgatan där det vankades smörgåstårta, tårta och kakor.
Smörgåstårtorna hade vi beställt och tårtan tillverkade mamma igår. Hon stod och grejade i ca 6 timmar.

Pontus fick massa presenter. Jag fick hjälpa till att öppna dem. Så mycket fint!!!
Vi fick hjälp att röja undan det mesta så vi kom hem relativt snabbt. Oj så trötta vi var sedan.

Mamma och pappa hälsar att de är mycket tacksamma för all hjälp, alla presenter och för alla fina foton.

Klicka här för mer foton


Foto: Pernilla Clausson


Foto: Lotta Månsson

1 kommentar:

  1. Det var fina bilder på Pontus.
    Du var ju duktig när du hällde vatten i dopfunten.

    SvaraRadera