söndag 17 februari 2013

Kalas och disco

Idag har vi varit på kalas hos Philip som fyller år om några dagar. Morbror hade gjort smörgåstårta som säkert var jättegod, men jag var trotsig och fick tillslut en köttbullsmacka.
Pontus låg på en filt och var allmänt nöjd eller så var han i någons famn och slappade.
Vi åkte hem vid 15-tiden och mamma handlade tårtgrejer. Hon ska nämligen göra en tårta till Tiger.
Det är kul att mamma har en hobby... då kan vi sitta och skulptera ihop. Jag i lera och mamma i sugarpaste eller i marsipan.

Igår fick jag vara med om något skoj. Jag åkte på disco. Ingen trodde nog att jag skulle orka hela tiden ut... men det gjorde jag. Jag skuttade, dansade och hade hur skoj som helst.
Jag stannade inte ens när vi lekte "hela havet stormar" och man ska sätta sig när musiken tystnar, nej, då fortsatte jag att fara runt, runt.
Hoppas att jag kan följa med snart igen för det var tydligen buskul!
Jag berättade när jag kom hem att det var många tjejer, de snurrade runt när de dansade och så hade de klänning.

1 kommentar:

  1. Tack att jag har också sprungit runt och fram och tillbaka i stora utrymmen, men det var för 65 år sedan. Det är såå roligt.

    SvaraRadera