måndag 25 februari 2013

Motor-tokig

Jag, mamma, Pontus och mormor har umgåtts idag. Mormor kom hit för att hjälpa mamma och mamma var såklart överlycklig för det... det var jag också.

Vi var ute en kortis på lekplatsen... det måste väl ändå vara ett vårtecken? Solen sken och fåglarna kvittrade.
Sedan åt vi fiskpinnar, eller piskfingrar som jag råkade säga.

Mormor lyckades pricka in "stora magskötardagen". Jag gjorde mitt exakt samma tid som jag brukar... Pontus hade sparat i fyra dagar, så där var det mycket att mocka. Men mormor verkar tycka att det är ganska kul och hon är även duktig.

Här nedan kommer en liten film från någon vecka sedan. Jag tittar på min favoritfilm... "Tändkulans vänner" som jag har lånat av morfar. När mamma ser hur exalterad jag blir över motorerna kan hon se morfar framför sig hur han hade kunnat vara när han var liten.
Mamma tycker både att jag är söt och ganska rolig men samtidigt kan man höra hur duktig jag är på att prata och få ihop meningar nu.

1 kommentar:

  1. Hoppas du får titta på denna lilla filmsnutt när du blir "stor".
    Jag tror att du kommer att kunna starta många motorer i ditt liv.
    Din morfar älskade också "hjul". Stora hjul som gick på räls.
    Han drömmer fortfarande om tåg och tågen går då fortfarande på banvallen fast det inte finns någon räls.

    SvaraRadera