torsdag 28 mars 2013

Åksjuk


Hela veckan har jag cyklat till dagis. Det verkar som att jag förstod vad mamma menade... att inte hennes rygg orkade konka på Pontus mer. Det har inte varit några problem alls att ha Pontus i sulkyn.

I eftermiddags åkte vi till huset för att kolla lite grejer. Jag fick testa gungan, inspektera trädkojan och springa omkring i trädgården. Sedan var vi inne och tittade också.

Klockan blev mycket och allas magar var hungriga. Hon som bor i huset nu var snäll och gav mig några Mariekex. Jag ville ha mer och mer och mer och mer...
Sedan åkte vi till Hajen och handlade, hämtade lådor i stan och så kom mamma på att vi skulle hämta ett nät ute i Läjet till Lotta också. Det blev nästan att vi åkte tillbaks till Tvååker igen.
Mamma hade köpt ett nytt spel till sin telefon som jag fick prova. Ett Pippi-spel med massa roliga grejer som man kunde göra. Jag satt och var superkoncentrerad på att grädda pannkakor och dekorera dem med grädde och bär för att Pippi skulle bli nöjd.
När vi nästan var tillbaks i stan började jag att gnälla och strax därpå hade jag kräkts ner hela jackan. Jag blev ledsen men strax mådde jag bra igen. Mamma hade vatten och papper och den äckliga jackan åkte av.

När vi äntligen kom hem fick jag macka (som jag själv valde på Hajen) med skinka och ett stort glas med äppeljos. Jag åt och drack som en häst. Sedan lekte jag en stund och tittade på TV innan jag somnade som en stock.

1 kommentar:

  1. Två härliga platser i trädgården, en för dig och en för pappa!!

    SvaraRadera