torsdag 7 mars 2013

Sjuka igen


I lördags var vi hemma och i söndags åkte vi till mormor och morfar. Det var nästan vår... solen sken i alla fall och vi var ute i stort sett hela tiden.
Morfar och pappa mekade med Sebastians moped och jag körde snörester i min traktor med släp.
När vi åkte ut så skulle pappa bära ut några lådor och fastnade i en sladd. Det resulterade i att vi var utan både TV och internet i 2 dagar och 1 kväll. Mina syskon höll på att få nippran, men jag klarade det galant.

I måndags blev mamma sjuk igen. Hon hade rysligt ont i nacken, huvudet och halsen. På tisdagen var det ännu värre och febern hade stigit. Onsdagen var likadan och först idag kom hon iväg till doktorn.
Mamma hade fått kraftig halsfluss. Nu ikväll har även pappa blivit dålig. Där är det nog influensan som spökar. Emma är också krasslig och Pontus hostar och är lite varm.

Vi åkte i alla fall ner till Eva för att äta lite tårta. Hennes underbara mamma har fyllt år.
Vilken tur att mamma hade förberett så mycket med tårtan så det bara var att "slänga ihop den".

Mormor har varit helt underbar dessa dagarna också. Hon har hjälpt mamma med Pontus, både passat honom när mamma var hos doktorn och när mamma varit hemma. Följt mig till dagis. Hon var och hämtade ut medicinen till mamma samt handlade mat. Hon tog hand om ett minst sagt rörigt kök och vek tvätt. Utan mormor skulle vårt hem ha rasat dessa dagar. En sjuk mamma, en jobbandes pappa, tre tonåringar (nästan) och en vilde (jag)... ingen bra kombination.
Ett tack känns så futtigt... men TACK! Vi älskar dig SÅÅÅ MYCKET!



1 kommentar:

  1. Varför tror du att mormor kommer till er. Jo för hon har någon hon kan bry sig om, några att tycka om, och så får hon en massa goa kramar tillbaka!

    SvaraRadera