tisdag 22 juni 2010

Kort lägervisit

Idag har det hänt många roliga grejer så nu är jag trött. Jag och mamma har i och för sig tagit det lugnt halva dagen. Jag sov några korta stunder, tränade lite i gymmet och var med mamma för att kolla så att hon skötte sig.
När mamma hade ätit fick jag bada, sedan var det min tur att få mat. Middagsvilan varade i ca 1 timme på mammas mage och jag sov så gott. Mamma tyckte att det var mysigt men ganska varmt och hennes ena arm hade tydligen domnat.

När pappa kom hem från jobbet var det dags för utflykt. Första stoppet var på Tre Toppar. Sedan körde vi förbi och sa hej till gammelmorfar. Gammelmormor var inte hemma idag.

Efter ytterligare lite skumpande i vår fina bil hamnade vi i Björkäng där mina syskon och mormor är på läger. En massa andra barn var där också och alla tyckte att jag var så söt. Jag hörde allt hur storebror Alexander skröt över att jag var hans ”lillebrorsa” och då blev jag glad.
När jag konstaterat att alla hade det bra så åkte vi vidare. Det blev en kort men rolig lägervisit för min del.

Sista stoppet gjorde vi hos mammas faster Ingegerd och hennes man Evert. De envisades med att bjuda på kvällsmat och det tyckte föräldrarna var gott.
Ingegerd och mammas andra faster Sonia ville ge mig en present, men de visste inte riktigt vad jag ville ha. Jag fick pengar av dem så nu ska jag försöka dra med mig mamma till stan och hitta lite kläder. Vem vet… det kanske kan bli något fint som jag kan ha på mig på dopet.

Mer bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar