tisdag 28 september 2010

2 nya grejer

Idag har jag ”vasp-at” vilket betyder Vård Av Sjuk Pappa. Jag tyckte att han skulle testa huskuren som jag fick, men han var inte intresserad och då får man vara täppt och snorig.

Idag har jag testat 2 nya grejer. Först fick jag sitta med vid bordet i en fin stol som vi har fått låna. Med lite mjuka grejer som gjorde mig mer stabil så satt jag riktigt bra och det var roligt att få vara med såklart. Där får man ett helt annat perspektiv på leksaker också.

Grej nummer 2 var hoppgungan. Jag tyckte att den var häftig och om ett tag så vill jag skutta som bara den. Mamma gillade inte placeringen på den bara, så vi får väl se vad som händer.

En eftermiddagspromenad blev det till min stora glädje. Mamma tog med mig till skogen för hon vet hur kul jag tycker det är att få titta på träd och annat. Vi var ute i nästan 1 timma i den härliga höstluften.

Jag har hunnit med att sitta i min gåstol samt träna på att rulla också. Vid ett tillfälle hade jag kommit över på mage och 3 sekunder efter hade jag kravlat mig halvvägs till gymmet som stod 2 meter bort. En händelserik dag med andra ord.

1 kommentar:

  1. Varför måste du ta "medicin" och inte pappa?
    Se nu till så att han blir frisk och kan åka till landet på lördag. Då är ni välkomna allihopa.
    Du har tur som har så många grejer att pyssla med. Kanske svårt att välja?

    SvaraRadera