lördag 25 september 2010

Hemma hos Alvin

Det har varit en ganska spännande lördag. Förmiddagen bestod av sådant där vanligt. Mat, dusch, mat, lek, mat. Farbror Krille var här en stund och hjälpte pappa med den nya TV:n också.

I eftermiddags åkte vi och hälsade på hos min kompis Alvin med familj. Jag sov på vägen dit och när jag vaknade förstod jag inte var jag var någonstans. Mamma plockade upp mig innan jag var riktigt vaken och när jag slog upp ögonen så satt Alvin där och såg söt ut. Jag stirrade en lång stund och såg allmänt konfunderad ut.

Alvin hade roliga leksaker. Bl a en hoppstol av något slag. Runtomkring fanns alla tänkbara leksaker som snurrade, spelade och hade sig. En sådan skulle jag vilja ha.

Alvin och jag hade roligt ihop. Vi skrattade, pratade och drog varandra i öronen.

1 kommentar:

  1. Det är snart jul. Du får skriva upp vad du önskar dig, man vet inte vad tomten kan hitta på,

    SvaraRadera