söndag 26 september 2010

Utflykt till stan

Hela förmiddagen var vi hemma och myste. Jag har nu lärt mig att även rulla från mage till rygg. Fast ibland är det jobbigt när man är trött. Då lägger jag ner kinden mot täcket för att pusta ut. Sedan försöker jag igen och ibland lyckas jag komma tillbaks, om så inte är fallet så blir jag liggandes på mage som en sköldpadda… en ganska arg sådan.

Efter en lång middagslur åkte vi ner till stan. Mina syskon behövde nya skor och jag också för den delen. Jag fick ett par underbara tofflor av mormor, men de vill jag inte ha ute och smutsa ner. De vill jag ha inomhus när tassarna är frusna.

Mamma hittade även en mössa och ett par vantar till mig som hon inte kunde låta bli att köpa. Mössa, vantar och skor för mindre än 170 kronor… hon var nöjd och jag var söt. Syskonen fick sina skor och sedan ville Alex till BR där han hade presentkort. Jag passade på att kika på grejer som jag kan önska mig i julklapp.

Vi hälsade på hos farfar och Eva innan vi åkte hem. Jag var inte på mitt bästa humör utan längtade hem till min varma, sköna säng. Men när vi kom hem var klockan bara 18 och sovgränsen är satt först vid 19. Pappa aktiverade mig och vips var det dags för vitamindroppar, pyjamas och mat. Sedan somnade jag gott jämte min hundsnuttis.

1 kommentar:

  1. Den mössan kan du ha hela vintern, var stor och ser varm ut.

    SvaraRadera