onsdag 22 september 2010

Rygg - mage

Idag har jag mått bättre, även natten var ganska bra och jag och mamma kunde sova i nästan 4,5 timme på raken.

Idag klarade jag en ny grej. Övning ger färdighet sägs det.
När mamma åt frukost låg jag på mitt täcke jämte henne och lekte. Helt plötsligt låg jag på mage och kom inte tillbaks till rygg. Mamma blev så paff! Hon testade att lägga mig på rygg igen och efter en kort stund så visade jag henne hur det hade gått till. Nu kan jag alltså rulla från rygg till mage. Jag sa ju att jag snart skulle klara av det!
Mamma lät helt konstig och gav mig massa beröm. En helt naturlig grej för mig var tydligen jättestort för henne.

Varje gång som jag har lärt mig något nytt är det som att jag länge har vetat hur man ska göra men inte kunnat göra det. Har jag klarat en grej en gång så är det som att jag inte har gjort annat.
Jag har alltid varit sprallig av mig och tränar hela kroppen så fort jag är vaken. Eftersom jag nu kan rulla tyckte föräldrarna att det var bäst att sänka ner sängen. Pappa var trött efter jobbet, men han lyckades montera både ner och upp den igen.

Ikväll badade jag ihop med Sebastian för första gången och det var roligt. Han blev blöt i håret utan att doppa huvudet tack vare mig.

3 härliga badbilder

1 kommentar:

  1. Så bra du är. Snart får de leta efter dig när du rullar under bord och stolar.
    Vad du och Sebastian är lika när ni badar.

    SvaraRadera