torsdag 23 september 2010

Vaken

Imorgon ska vi till sjukhuset igen. Det gick ganska snabbt att få en tid till ultraljud i alla fall. Fast skulle det nu vara något allvarligt så har det gått alldeles för lång tid. Håll tummarna är ni snälla att allt är som det ska vara (om vi nu får reda på något imorgon och inte behöver vänta eller skickas vidare igen).

Idag vaknade jag och sken som en sol. Fick lite mat 5.30 och sedan fick jag komma upp till mamma som ville sova en stund till. Jag brukar somna om där jag också en stund… mysigt, varmt och nära till käket.

Sedan smög mormor in i lägenheten och tog över kommandot, för mamma åkte på sin ridning. Idag hann vi inte lösa något korsord, men para ihop några par av syskonens strumpor hann vi med.

När mamma hade duschat och jag var mätt tog jag en lur på mammas kudde undertiden de andra två åt. Sedan åkte vi till Hajen och Babyhuset. Jag behövde nytt spjälskydd, för det som jag har lånat av kusin Mi räckte inte till längre. Detta var högre och mer styrsel i vilket jag behöver när jag sprallar som jag gör. Det blev jättebra.

Ikväll fick jag följa med när Emma skulle till stallet. Hon hade teori så jag fick inte se henne rida tyvärr. Däremot så träffade jag Lotta så det var värt att följa med i alla fall.

Jag sov ca 20 minuter när mamma var iväg imorse och sedan bara den lilla tuppluren vid middagstid. Resten av dagen har jag varit vaken för annars kan jag ju missa något. Gissa om jag är trött nu!

1 kommentar:

  1. Får man säga en kille är söt, då är du det.

    SvaraRadera