söndag 10 oktober 2010

10-10-10 kl 10

Idag hade mamma ställt alarm för första gången på länge. Mobilen pep först en gång kl 9.30 och sedan en gång till vid 9.45. Idag PRICK kl 10.00 släpptes platserna till babysim.

Mamma fyllde i formuläret på dataskärmen med mina uppgifter och med mobilens hjälp höll hon koll på tiden. 10:00:05 tryckte hon på "skicka" och nu kan vi bara vänta och hoppas. Detta var nästan som att jaga en biljett till en rockkonsert.
En stund senare stod det på deras hemsida att platserna var slut. HOPPAS så att jag får vara med och plaska, jag som älskar att bada!

I eftermiddags åkte hela familjen på utflykt till Busfabriken i Halmstad. Det stället var hur coolt som helst. Massa grejer att titta på för mig och busa med för mina syskon. Jag provsatt rutschbanan och förbryllades av bollarna i bollhavet.
Roligast var det när vi skulle hem för då var det disco. Jag kände rytmen vilket visade sig i både ben och armar.

Alla var MYCKET trötta när vi efter varsin hamburgare åkte hemåt. Jag fick inte smaka denna gång heller hur bedjande jag än såg ut med mina stora, blå ögon.

3 kommentarer:

  1. Rutschbana, åkte ni eller var det bara ett förtjusande foto?

    SvaraRadera
  2. Så synd att det inte blev lite vattenplask. Hur många skickade samtidigt eftersom det inte blev någon plats.

    SvaraRadera
  3. Vi vet inte än om vi har fått någon plats. Men eftersom vi var ute i god tid så känns det ganska positivt. Alla andra stackare som inte skickade iväg formuläret 5 sekunder efter platssläppet ligger nog mer risigt till. (Kl 11.30 var det fullbokat)

    Vi åkte inte utan bara provsatt. Pappa tyckte att rutschbanan såg för läskig ut så han vågade inte.

    SvaraRadera