lördag 9 oktober 2010

Möte mm

En konstig lördag för det var ingen pappa hemma. Men vi skulle nog reda ut dagen ändå.

Mormor kom hit lite efter 10 för att hämta mina syskon. Det slutade med att jag och mamma också följde med. Nu har jag varit med på mitt första möte, efter en stund blev det långrandigt och jag somnade.

När vi var nere i stan passade mamma på att byta overallen till en storlek mindre. Det är lite småkallt nu också och jag hade inget direkt annat att ha på mig. Denna overallen var också ganska stor, men jag kan i alla fall ha den utan att försvinna mellan tyget.

Vi var och handlade på Hajen och rätt som det var började det att blinka och låta i taket. På två stora fyrkanter stod det "VINST" och en lycklig familj hade vunnit på ICA:s lotteri. De jublade och skuttade och pratade om en million. Hela affären stannade upp! Jag tyckte allt lite synd om dem när vinsten visade sig vara en liten burk med tacosås.

Mamma tittade igenom foton för ett tag sedan och hittade en rolig grej. Tänk att man kan se att det var jag redan när jag låg i magen!

1 kommentar:

  1. Du är mycket finare nu än när du låg i magen.
    Kan inte riktigt begripa bilden ändå. Ett platt huvud, armen och handen ser ut som ett djur som är hungrigt och gapar.

    SvaraRadera