tisdag 16 november 2010

Farmor, promenad och information

I morse blev det sovmorgon för min del. Var vaken mellan 6 och 9, men sedan somnade jag om. Mamma tyckte att jag behövde få sova tills jag vaknade. Sedan var jag på strålande humör.
Humöret blev ännu mer på topp när farmor plötsligt dök upp. Då hade jag även ätit risgröt med äpple och mango + blåbärsdessert.
Jag vet när det vankas mat… jag låter, viftar och gör allt för att mamma ska snabba sig.

När farmor gick så gick jag och mamma också. Det blev en lång promenad… sammanlagt gick vi nästan 5,3 km. Mamma hade bestämt träff med Monica och Gustav som gjorde oss sällskap i det underbara vädret. Jag och Gustav sov som grisar mestadels av tiden.

Ikväll var det dags för informationen om babysim. Det var säkert 30 st bebisar i samma rum och de flesta var nog lika trötta som mig. Det var ett väldigt oljud på slutet, men då hade jag somnat. Jag var så trött så pappa fick ”hälla ner mig” i overallen (som han uttryckte det).
Åh vad skönt när vi äntligen kom hem!

1 kommentar:

  1. Idag har du rastat mamma så hon blev jättetrött. Hörde att hon även blev varm efter promenaden och var TVUNGEN att duscha!
    Förstår att det är roligt när farmor hälsar på, du ser så nöjd ut.
    Jag kan undra om du fick något på din tallrik? (Du blir så bra på foto).

    SvaraRadera